Småbarnsavdelingen - Blåbærlia

På småbarnsavdelingen i Ulvestua Barnehage er det i dag 12 barn og 4 voksne. Avdelingen har barn fra 10 mnd til 3 år.

Småbarnsavdelingen kjennetegnes av TRYGGHET, OMSORG, LEK og GLEDE. Man finner som oftest Aurora, Lyche, Brittany, Matilde og Mildred på gulvet sammen med barna, og de har alltid et trygt fang eller en god klem på lager når noen trenger det. Sammen med de voksne utforsker de små barnehageverdenen, og ofte også verden utenfor. Fra å leke ved siden av hverandre vokser vennskapsbåndene i takt med barnas lekekompetanse, og leken avanserer stadig. Bablingen blir til ord, som blir til setninger, krabbingen blir til gåing som blir til løping, og barna utvikler seg på alle områder.

Årene på småbarnsavdelingen går fort og med trygghet i ryggsekken er barna klare for å begynne på storbarnsavdelingen sammen med barn og voksne de allerede kjenner godt.