En aktiv barnehage!

Ulvestua Barnehage har en unik plassering med marka som nærmeste nabo, men kun 10 minutter fra Røa.

Satsningsområdet vårt er Aktivitet og Uteglede og vi vektlegger uteleken både innenfor og utenfor gjerdet, med engasjerte voksne som deltar aktivt i barnas lek. Vi har faste steder vi går til på tur, både i smågrupper og med hele barnegruppen. Avdelingene har faste turdager, men vi vektlegger også de spontane turene utenfor gjerdet i hverdagen for å inspisere dyreliv, plukke blomster eller bare utforske litt.

Om vinteren går vi mye på ski i barnehagen og førskolebarna deltar i tillegg på skiskole i regi av Skiforeningen. Vi har en egen liten akebakke på uteområdet og marka som nærmeste nabo med uendelige muligheter for lek og utforsking. Dersom snøen lar vente på seg lager vi vår egen snø med snøkanonen vår. Vi legger vekt på å bruke naturen gjennom alle årstidene og bruke uterommet som et ekstra rom hvor barna får utfolde seg, leke og lære gjennom ulike aktiviteter.

Hver avdeling disponerer skolens gymsal en dag i uken hvor det gjennomføres alt fra trampoline, klatring, hinderløype, dans til frilek, stasjonsaktiviteter og skolegårdsleker.

Planlagte aktiviteter for 2023/2024 er:

Riding på Stubberud (Rever)
Svømming (Ulver)
Potetplukking (Ulver og Rever)
Ulvestua Skileik (Alle)
Skiskole med Skiforeningen (Ulver)
Bondegårdsbesøk
Lesestund på Røa Bibliotek
Besøk hos Markajentene på Finnerud (Ulver)
Besøk på Klimahuset (Ulver)
Besøk på Naturhistorisk museum (Ulver)

NB: Med forbehold om endringer.